وردپرس

حل خطای 504 Gateway Timeout در وردپرس

خطای 504 Gateway Timeout یکی از مشهورترین خطا ها در سایت ها، از جمله سایت های وردپرسی می باشد. این خطا وب سایت شما را برای اکثر کاربران غیرقابل دسترس می کند.

این خطا ممکن است ناپدید شود اما اگر ریشه یابی نشود ممکن است در آینده نیز خود را نشان دهد و روی اعصاب شما قدم بزند. در این مقاله به شما روش هایی برای حل این مشکل معرفی میکنیم.

ارور 504 Gateway Timeout معمولا زمانی رخ می دهد که سرور قادر به پاسخ گویی به درخواست های یوزر نیست و به همین دلیل این خطا نمایش داده می شود. ظاهر صفحه خطا بسته به نوع مرورگر، سرور و شرکت میزبانی شما ممکن است متفاوت باشد اما موارد زیر رایج ترین نوع خطای های 504 هستند.

  • 504 Gateway Timeout
  • HTTP 504
  • 504 ERROR
  • Gateway Timeout (504)
  • HTTP Error 504 – Gateway Timeout
  • Gateway Timeout Error

504 Gateway timeout

رایج ترین دلیل  این خطا یک سرور پروکسی است که نمی تواند به سرور بالادست دسترسی پیدا کند، همچنین می تواند توسط دیگر مسائل مربوط به پیکربندی میزبان ایجاد شود.

در برخی از وب سایت ها ذکر شده است که صفحه را رفرش کنید و یا vpn خود را خاموش کنید و .. . این موارد مربوط به خود کاربر می شود اما گاهی اوقات شما وقتی سایت را با دیوایس های مختلف بررسی میکنید دقیقا همان خطای 504 مشاهده می کنید در نتیجه رفرش و خاموش کردن vpn برای شما کاربرد ندارد.

 

 

بسته شدن هاست توسط میزبان

در ابتدا چک کنید هاست شما توسط میزبان مسدود نشده باشد. در بعضی موارد میزبان هاست شما را به دلیل استفاده از منابع بالاتر از میزان تعیین شده مسدود می کند و از طریق ایمیل و پیامک شما را آگاه می کند.

 

 

غیرفعال کردن پلاگین ها

یکی از مهمترین دلایل این خطا می تواند پلاگین ها باشند. گاهی اوقات برای لود صفحه پلاگینی بیش از اندازه به سرور فشار می آورد و cpu را درگیر خود می کند. با غیرفعال کردن پلاگین ها به صورت زیر می توانید دریابید که مشکل از پلاگین ها می باشد یا خیر.

  1. به هاست خود و پوشه wp-content مراجعه کنید.
  2. پوشه plugin را باید بتوانید ببینید.
  3. نام این پوشه را به plugins1 تغییر دهید.

504 gateway timeout

اکنون سایت را مشاهده کنید اگر ارور برطرف شده است مربوط  به یکی از پلاگین های شماست و بایستی نام پوشه را به حالت قبل برگردانید و برای یکی یکی پلاگین های خود این کار را انجام دهید.

 

 

غیرفعال سازی CDN

ممکن است این ارور دقیقا به دلیل CDN نباشد اما با غیرفعال کردن CDN بهتر می توانید مشکل را ردیابی و پیدا کنید. به همین دلیل پیشنهاد میکنم CDN خود را غیرفعال کنید و سایت را چندبار بررسی نمایید.

 

 

بررسی فایل Error logs

یکی از مهترین فایل ها که برای شناسایی خطا ها به کار می رود فایل error.logs می باشد. این فایل را معمولا می توان در در دایرکت اصلی پیداکرد. اگر هنگام لود سایت خطایی رخ دهد در این فایل ذخیره می شود.

برای بررسی دقیق سایت می توانید به این فایل مراجعه کنید و خطاهای اخیر را بررسی کنید. گاهی اوقات خطاها مربوط به دیتابیس و محدودیت های دیتابیس هست که می بایستی حتما پیگیری شود.

 

 

پشتیبانی هاست

در نهایت اگر نتوانستید خودتان مشکل را حل کنید از پشتیبانی هاست بخواهید سایتتان را بررسی کند. پشتیبان هاست با ابزار هایی که در سرور در دست دارد بهتر می تواند سایت شما را آنالیز کند و مشکل آن را پیدا کند.

علیرضا درویشی

علیرضا درویشی

در رشته کارشناسی نرم افزار مشغول به تحصیل هستم و به شدت به وردپرس علاقه و اعتقاد دارم.

ارسال دیدگاه